Przejdź do treści

Krótki opis inwestycji

Stadium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) – pierwszy etap o charakterze ogólnym obejmuje:

  1. wstępne określenie zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia oraz ustalenie jego efektywności;
  2. uściślenie przebiegu tras poszczególnych wariantów (na podstawie analizy wariantów i uzyskanych opinii) oraz ostateczne uzyskanie typów oraz podstawowych parametrów technicznych obiektów budowlanych;
  3. dostarczenie informacji do podjęcia wstępnej decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego;
  4. umożliwienie uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Stadium KP i PFU – drugi etap stanowi uszczegółowienie opracowanych w pierwszym etapie rozwiązań

  1. uściślenie zakresu rzeczowego i finansowego polegające na ustaleniu szczególnych rozwiązań geometrycznych dróg, konstrukcji drogowych obiektów inżynierskich, granic terenowych zadania inwestycyjnego oraz pomiaru robót i ich kosztorysu dla kluczowych elementów przedsięwzięcia;
  2. określenie wytycznych do projektu budowlanego;
  3. wykonanie analizy wielokryterialnej umożliwiającej wybór najkorzystniejszych rozwiązań.

Kalendarium

– Zrealizowane – Aktualne – Przyszłe
1. ETAP I i II – Wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego wraz za elementami Koncepcji Programowej oraz przygotowanie materiałów niezbędnych do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Data: 29.12.2026
2. ETAP III – Opracowanie projektu budowlanego, materiałów projektowych do uzyskania opinii, uzgodnień i pozwoleń wymaganych przepisami szczególnymi, opracowanie projektu wykonawczego, STWIORB oraz projektu stałej organizacji ruchu.
Data: 11.03.2028
3. ETAP IV – Wykonanie czynności i dokumentacji związanych z gospodarowaniem nieruchomościami po uzyskaniu decyzji ZRID.
Data: 30.04.2029
4. ETAP V i VI – Udzielenie odpowiedzi na pytania Oferentów na etapie procedury przetargowej na realizację inwestycji oraz sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją przedsięwzięcia.
Data: 30.06.2031

Inwestycja obejmuje w szczególności:

  1. Uzyskanie decyzji środowiskowej.
  2. Opracowanie elementów Koncepcji programowej, która będzie stanowiła materiały informacyjne dla przyszłego Wykonawcy realizującego zadanie.
  3. Opracowanie Programu funkcjonalno – użytkowego stanowiącego opracowanie niezbędne dla zlecenia zadania.

Zakładane parametry techniczne

klasa technicznaGP
prędkość do projektowania110 km/h (70 km/h)
przekrój poprzeczny1/2
szerokość pasa ruchu3,50 m
szerokość jezdnimin. 7,00 m
szerokość pasa do wyprzedzania4,00 m
kategoria ruchudo ustalenia
dopuszczalne obciążenie nawierzchni115 kN/oś